Bezin met Bach

Marjolijn van Heemstra over compassie Marjolijn van Heemstra over compassie

De achtergrond

Marjolijn van Heemstra over compassie

De kerken lopen leeg en toch heeft iedereen behoefte aan momenten van bezinning. Zo’n moment is Bezin met Bach. De onconventionele Vlaamse dichter Maud Vanhauwaert, presentator Lex Bohlmeijer en de Nederlandse Bachvereniging verkennen samen met een wisselende schrijver en denker de universele thema’s van het leven en bieden rust met de muziek van Johann Sebastian Bach. Het thema van vandaag: compassie. Met: schrijver Marjolijn van Heemstra.

Deze Bezin met Bach vertelt dichter, schrijver, theatermaker, journalist en podcastmaker Marjolijn van Heemstra over het thema compassie. De muziek, van Bach en tijdgenoten, komt van de jonge baroktalenten van het Young Bach Fellowship van de Nederlandse Bachvereniging, onder leiding van dirigent Antoinette Lohmann.

Marjolijn van Heemstra onderzoekt in haar werk op een toegankelijke manier hoe we anders kunnen nadenken over onszelf en de wereld. Met haar dichtbundels en romans won Marjolijn van Heemstra verschillende literaire prijzen en haar laatste roman ‘En we noemen hem’ werd in acht landen vertaald. Haar non-fictieboek ‘In lichtjaren heeft niemand haast’ over de zoektocht naar meer ruimte in ons leven, werd het verkozen tot NPO Radio 1 Non-Fictie Boek van het Jaar 2021.

Het concert

Werken en Uitvoering

Werken

Johann Sebastian Bach