Vriendenrepetities 2024-2025

Vriendenrepetities 2024-2025 Vriendenrepetities 2024-2025

De achtergrond

Vriendenrepetities 2024-2025

Tijdens de Vriendenrepetities krijgen onze Vrienden een uniek kijkje achter de schermen bij de voorbereidingen van ons ensemble op onze projecten en concerten. Elke repetitie gaat gepaard met een korte toelichting op het project waarvoor gerepeteerd wordt. En wij zorgen uiteraard voor een kopje koffie of thee!

In dit seizoen houden we drie Vriendenrepetities rondom de projecten Allerzielen, Het mooiste van Bach en Instrumentaal vuurwerk. Vrienden van de Nederlandse Bachvereniging kunnen zes weken van tevoren kostenloos kaarten voor een Vriendenrepetitie bestellen.

Let op: log eerst in op onze website om uw gratis kaarten voor Vriendenrepetities te bestellen.

Het concert

Werken en Uitvoering

Werken

Vriendenrepetitie Allerzielen
Vrijdag 25 oktober 2024, 14.00-16.00 uur, Wilhelminakerk Bussum
Al eeuwenlang is 2 november in de westerse christelijke traditie de gedenkdag voor de overledenen, onder de noemer Allerzielen. Dit jaar duikt klavecinist en organist Bart Naessens in de Duitse barok met glansrollen voor muziek van Johann Michaël Bach, Johann Christoph Bach en Heinrich Schütz.
Bestel kaarten vanaf maandag 9 september 2024, 10.00 uur

Vriendenrepetitie Het mooiste van Bach
Vrijdag 21 februari 2025, 14.00-16.00 uur, Akoesticum Ede
Wat vond Bach zelf zijn mooiste werk? Grote kans dat dit wel eens de Hohe Messe zou kunnen zijn. In dit programma hoor je de fundamenten van dit meesterwerk: drie cantates die Bach aan het einde van zijn leven gebruikte in de Hohe Messe.
Bestel kaarten vanaf maandag 6 januari 2025, 10.00 uur

Vriendenrepetitie Instrumentaal vuurwerk
Dinsdag 20 mei 2025, 14.00-16.00 uur, Akoesticum Ede
‘Koningin van de barokviool’ Rachel Podger voert en vuurt de Bachvereniging aan met haar viool. In dit programma laat Podger zien hoe ver de invloed van de Italiaanse componist en violist Arcangelo Corelli reikte, ver over de landsgrenzen van Italië heen tot in Frankrijk en Duitsland.
Bestel kaarten vanaf maandag 7 april 2025, 10.00 uur

Kaarten bestellen

• Bussum, Wilhelminakerk

Exclusief voor Vrienden en donateurs | Let op, log eerst in | Kaarten bestellen kan vanaf maandag 9 september 2024 10:00 uur